イージーライダー(注)が諸悪の元凶 Curse of the easy rider

 ドナルド・トランプは、(職員の)有能性と、役所仕事のより高度な生産性が欲しいのだ、と言う。そう聞けば、いつも、役所仕事を拡大したいと願っているリベラル派は、立ち上がって、拍手すると、あなた方は思うかもしれない。しかし、その音さえ聞こえて来ない。連邦職員の雇用と解雇を管理する公務員の業務を近代化しようとする――これが、今週、実施がスタート可能と思われる改革なのであるが――これに対する進歩主義者のリアクションは、1割方は恐怖、2割方は嫌悪感という入り交じったものであった。

 大統領の新しい職場規則は、二つの目標の達成を目指している。これによって、無能であったり、破壊的であったりする被雇用者の解雇をより簡単にするために、連邦の給与体系は低く抑えられることになろう。新しい規則は、組合活動に従事する仕事に、公務員はどのくらいの時間を費やすことができるかに関して,より厳しい制限を加えようとするであろう。こういった活動は、どういうわけか、「公的時間」と呼ばれているが、この活動は公的とは全く懸け離れている。

 私たち大抵の者は、200万人の連邦職員を、民間の職場を管理するのと同じような良識的な職場の規則に服させることは、ずっと前になされていてしかるべきことだと考えている。しかし、「全国財務職員組合」「米国公務員組合」そして「全国連邦職員連盟」を含むほとんどすべての公務員組合は、法廷闘争に持ち込むことによって、トランプの大統領令に対抗している。財務職員組合の組合長、トニー・リアドン氏は、その労働規則を非難すべきもの、「労働者階級の米国人への攻撃だ」など、その他の汚い言葉で酷評した。民間の産業や商業に従事する米国人は、同様の労働基準に従って働き、大抵はうまくいっている。

 公務員規則は、多くが19世紀にさかのぼるのであるが、その目的とするところは、連邦の職場における汚職と政治的駆け引きの排除であった。公務員の仕事は、当時、割の良い仕事として通っていた。今、組合が考えている改革とは連邦の職場を「政治的駆け引き」の場所として利用することである。しかし「政治的駆け引き」は役所仕事を進行させる潤滑油となるが、その潤滑油は、過大な注目を浴びることによって、支配政党のアジェンダを覆すために使われることもある。

 民間部門の被雇用者の頭に最初に浮かぶ疑問は、会社が政府である場合、なぜ「会社の負担で」すべての組合活動の費用を納税者が支払わなければならないのかということである。組合は、そのような組合活動は「公共の利益」になると主張する。しかし、それは、どうだろうか。連邦政府は、兆単位の赤字を出しているのだ。

 1970年代に書かれた連邦の就業規則では、「パフォーマンスの悪い職員」を解雇することはほとんど不可能なのである。2004年から2013年の間に解雇された連邦職員の年平均の人数は、4000人だった。これは、1000人につき、0.2人の割合である。ゼネラル・エレクトリック社の最高経営責任者、ジャック・ウェルチはかつて、効率を上げる方法として、毎年、最も効率の低い労働者を10%解雇するということを提案したことがある。それは過酷であるが、連邦の政権担当者らはイージーライダーの1%の10分の1すら排除できないのである。

 現場にいる人は、皆、誰がイージーライダーか知っているし、解雇通知を無責任かつ無能な連中に送り付けようとしているマネジャーらを相手に、組合によって仕組まれた法律の障害と法廷でどうやって闘うかも、知ることができる。政府に対する信頼が記録的に低い一つの理由は、ほかのどこででも手に入るもののはるかに上を行く賃金や、給付金や、そして一生の職業の安定といった面でも、おいしい条件を、就業規則によって、公務員に与えていることである。公務員の最低賃金は、今や、給付金を入れて、年10万㌦に近づいている。

 私たちは、イージーライダーや破壊分子らを排除して、警察官、教師、事務職員、会計士など、最も優れた公務員には、より良い給料を払って、報いるべきである。今回の大統領令は、優秀な職員探しの試みなのである。こういうことなら、優秀な職員には給料を出している米国人には期待する権利があるというものである。

(7月11日付)

注:困難だったり、理不尽な状況があっても、問題無しとしてやり過ごす連中。1969年の米風俗映画のタイトルとして有名。

◆   ◇   ◆

Donald Trump says he wants excellence and higher productivity in government and you might think liberals, always eager to expand the work of government, would stand up and applaud. But there’s not even the sound of one hand clapping. The reaction of the “progressives” to attempt to modernize civil service rules that monitor the hiring and firing of federal workers - reforms that could start taking place this week - has been a mixture of one part fear and two parts loathing.

The president’s new workplace rules are meant to achieve two goals. The rules would bend federal pay scales to make it easier to dismiss incompetent or disruptive employees. The new rules would place stricter limits on how much time government workers can spend on the job engaging in union activities. These activities are inexplicably called “official time,” but the activities are anything but official.

Most of us think making the 2 million federal employees subject to the same sensible workplace rules that govern the private workplace is something that should have been done a long time ago. But nearly every government union, including the National Treasury Employees Union, the American Federation of Government Employees and the National Federation of Federal Employees have challenged the Trump administration decrees with lawsuits. Tony Reardon, president of the Treasury union, scorched the work rules as “reprehensible,” an “attack against working-class Americans” and other bad things. Americans in private industry and commerce work to similar standards of performance, and most succeed.

Civil service rules, many dating from the 19th century, were designed to eliminate corruption and politics in the federal workplace. Government jobs were passed out as plums in those days. Reforms by union reckoning are “politicizing” the federal workplace. But “politics” is the grease that makes government go, and sometimes the grease is applied with lavish attention to subverting the agenda of the prevailing administration.

The first question to occur to a private-sector employee is why taxpayers should have to pay for any union business on “the company dime” when the company is the government. The unions argue that such union activity is in “the public interest.” But how is that? The federal government is running trillion-dollar deficits.

Federal work rules written in the 1970s make dismissing “non-performing workers” almost impossible. Between 2004 and 2013, the average yearly number of federal employees fired was 4,000 workers. This is a rate of 0.2 per 1,000. Jack Welch, the CEO of General Electric, once suggested firing the least-efficient 10 percent of workers every year as a way to increase efficiency. That’s harsh, but federal administrators can’t get rid of even one-tenth of 1 percent of the easy riders.

Everyone in the place knows who the easy riders are, and can see how they run the legal obstacles erected by the unions to challenge managers who try to give the pink slip to shirkers and bunglers. One reason trust in government is at record low are the rules that give government employees a sweet deal in wages, benefits and lifetime job security that far surpasses what is available anywhere else. The minimum wage in government, including benefits, now approaches $100,000 a year.

We should reward the best public servants - police officers, teachers, clerks, accountants - with better pay, and eliminating the easy and disruptive riders. This is a search for excellence, which Americans who pay for excellence have a right to expect.

July 11, 2018