キリスト教徒に仕掛けられる戦い The war against the Christians

 キリスト教徒の迫害は世界の一部の地域、主に、中東、そして、南アジアと東南アジア全体で続いているが、西側諸国のメディアにおいてさえ、多くの注目を浴びることはまれである。西側諸国の多くの聖職者でさえ見て見ぬふりをしている。

 西側諸国の多くのプロテスタントの聖職者同様、左翼の社会問題により多くの懸念を抱いているローマ法王フランシスコは、時には、投獄、また、それ以上に悪質なことを含む差別をまれにしか非難してこなかった。法王は4月、連帯の印として、エジプト先住のキリスト教の一派コプト教会の指導者を訪問した。彼の教会には、2000万人のエジプトのキリスト教徒がいる。しかし、西側諸国のプロテスタントの聖職者らは社会問題に気を取られて、彼らが信奉する信仰箇条を無視するようになり、彼らが反発しても、大抵は、西側の民主主義政府が抑え込むのを放っておいた。その中心となったのは米国だった。

 迫害に関する統計データには恐ろしいものがある。世界中で毎月、300人以上が、キリスト教の信仰故に殺害されている。毎月、200棟の礼拝所が破壊されている。毎月、800近くの暴力事件が発生している。これらは本当は、ヘイトクライム(憎悪犯罪)であるが、めったにそういうことで訴追されることはない。

 宗教と無関係の米国の研究所、ピュー・センターは、世界の人口の75%以上が、大部分がキリスト教徒に対する狂暴な宗教的迫害が行われている地域に住んでいると見積もっている。

 国務省は、宗教的差別が行われ、奨励されている60以上の国の報告書を持っている。これらの多くの場所では、イスラムが支配的で、中には公的宗教となっており、イスラム教徒との提携組織が、時にはユダヤ人だったり、特に、キリスト教徒だったりする宗教的少数派を迫害している。

 三大宗教の発祥地である中東では、殉教者の人数が最も多い。復活祭の1週間前の「パームサンデー(しゅろの木の聖日)」に、狂信的なイスラム教徒が起こした自爆テロによって、エジプトのコプト教会で45人が殺害され、さらに多数が負傷した。地域で最大の少数派であるキリスト教徒を抱えるエジプトは最多の犠牲者を出しているのだ。

 世界の人口動態上の傾向をモニターしている学術的研究所である「グローバル・キリスト教研究センター」は、昨年を最終年とする10年間に数千人のキリスト教徒が毎年殺害されたと見積もっている。これには北朝鮮や、イラクおよびシリアの広大な地域の統計データは含まれていない。

 キリスト教徒の迫害は、これらの多くの地域で行われている弾圧の一般的なパターンの一部であるが、これには独特の性格が見られる。なぜなら、弾圧に対して反対することは、時によると、イスラムの性質に対する理解不足によって抑え込まれることがあるからである。イスラムは、アブラハムの宗教の一つで、そして、それは、ユダヤ教とキリスト教の両方からの借り物である。しかし、それら二つの宗教と違って、それは、世俗的権力との絆を絶っておらず、それらの絆を国家権力に与えている。例えば、インドネシアは、1945年の独立後、短期間世俗の権力と絶縁しようとしたが、今は、イスラムを国が課す信仰として確立しようとしているイスラム過激派のグループの問題で悩まされている。

 この紛争は、イスラム教徒が多数を占める大抵の社会の悩みの種となっている。彼らは、自分たちの植民地時代にあった欧州の法典から、若干、借用しているのであるが。この紛争は、現在の傾向が続くなら、激化する可能性がある。

 実際、イスラム世界の多くにおいては、信仰の概念は、西側諸国で理解されているみたいに、生まれや、あるいは、法律によって国から押し付けられずに、人間の心の中で誰にも強制されずに抱いていられるというものではなく、政治的イデオロギーなのである。そこにこそ、西側諸国のユダヤ教およびキリスト教と、世界中のイスラムとの間の基本的対立があるのだ。ユダヤ教やキリスト教両方の信仰を変容させたようなイスラムの改革がなければ、恐らく、本物の和解に対する期待は薄いものとなろう。

(7月24日付)

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Persecution of Christians continues in certain parts of the world, mostly in the Middle East and throughout South and Southeast Asia, but it rarely gets much attention even in the Western media. Even many churchmen in the West turn a blind eye.

Pope Francis, who like many Protestant clerics in the West is more concerned about the social issues of the left, has spoken out only occasionally against discrimination, which sometimes includes imprisonment and worse. In April the pope visited as a token of solidarity the leader of Egypt’s indigenous Christian Coptic Church, whose parish includes 20 million Egyptian Christians. But Protestant churchmen in the West, preoccupied with social issues to the neglect of articles of the faith they espouse, have largely left opposition to oppression to the Western democratic governments, led by the United States.

The persecution statistics are horrific: More than 300 people are murdered monthly throughout the world because of their Christian faith. Two hundred houses of worship are destroyed monthly. Almost 800 incidents of violence are committed monthly. These are truly hate crimes, though rarely prosecuted as that.

The Pew Center, an American secular research organization, estimates more than 75 percent of the world’s population lives in areas of rampant religious persecution, mostly against Christians.

The State Department keeps an accounting of more than 60 countries where religious discrimination is practiced and encouraged. In many of these places, Islam is the dominant and sometimes official religion, and affiliated Muslim organizations persecute religious minorities, sometimes Jews and particularly Christians.

The Middle East, the cradle of the three great religions, has the highest toll of martyrs. On Palm Sunday, preceding Easter by a week, two suicide bombings by Muslim fanatics killed 45 persons and injured many more in two Egyptian Coptic churches. Egypt, with the largest Christian minority in the region, counts the largest number of victims.

The Center for the Study of Global Christianity, an academic research center that monitors worldwide demographic trends, estimates that in the decade ending last year thousands of Christians were killed annually. This does not include statistics from North Korea and large areas of Iraq and Syria.

Persecution of Christians is part of a general pattern of repression in many of these areas, but it takes on a peculiar character because to oppose repression is sometimes inhibited by a lack of understanding of the nature of Islam. Islam is one of the Abrahamic religions and it has borrowed from both Judaism and Christianity. But unlike those two religious faiths, it has not broken its ties to secular power and has endowed those ties with the authority of the state. Indonesia, for example, briefly tried a break with secular power after independence in 1945, but is now beset with radical Islamic groups attempting to establish Islam as state-imposed belief.

This conflict besets most majority-Muslim societies, even though they have borrowed lightly from European legal codes from their colonial past. This conflict will likely intensify if present trends continue.

Indeed, in much of the Islamic world the concept of faith as understood in the West is not something voluntarily held in the human heart, not to be imposed by the state by birth or by law, but a political ideology. Therein lies the fundamental conflict between Judaism and Christianity in the West, and Islam elsewhere. Short of an Islamic reformation, like the reformation that transformed both the Jewish and the Christian faiths, there is probably scant hope for authentic reconciliation.

July 24, 2017