海外援助のカットではなく修正を提言したタスクフォース Task force urges fixes over cuts for foreign aid
今週公表された超党派の報告書は、米国の海外援助の改革について、全体の政府予算を大幅に削減するのではなく、国際開発プログラムの「配管を修理する」ことに焦点を当てるべきだと主張している。
戦略国際問題研究所が組織したタスクフォースは、国際開発局(USAID)を米国のすべての海外援助を調整する独立機関として存続させることを提言。現在の援助政策を批判する勢力からは、同局を国務省に統合する案が出ていた。
ドナルド・トランプ氏が2016年4月に大統領選で「米国第一」政策を発表して以来、米国の海外援助の在り方は大きな注目を集めてきた。
トランプ政権が議会に提出した最初の青写真である2018会計年度予算案では、国務省と海外援助への支出を32%、約190億㌦カットすることを要求。国際平和維持活動や世界医療プログラム、教育・文化交流、衛生・水道・農業プロジェクトへの資金が削減された。
CSISの報告書は「米国の国家安全保障のいすから開発の脚を取り除くことは国益にならない。友好国は米国のリーダーシップを求め、敵対国はそれを恐れている。米国民はそれを要求すべきだ」と主張した。
議会共和党も少なくとも一部の予算を復活させようと決意する中、トランプ氏は全政府機関に「効率性、有効性、説明責任」を向上させる計画の提出を求める大統領令を出した。
CSISのタスクフォースは、米国の(海外援助)プログラムには不備があることを認めながらも、援助機関全体を閉鎖しないよう警告した。
ジョン・サリバン国務副長官は今月、上院外交委員会に対し、レックス・ティラーソン国務長官の下で進められている改革の中で、USAIDの国務省統合が既に決定されているわけではないと語った。
トッド・ヤング上院議員は24日、CSISで開催されたイベントで、米国の海外開発援助は短期的にはその利益が必ずしも明白ではないとしても国益になると主張した。インディアナ州選出の共和党議員であるヤング氏は、ニューハンプシャー州選出のジーン・シャヒーン民主党上院議員と共に、タスクフォースの共同座長を務めた。
ヤング氏は「賢明な父母たちは子供の大学や自分たちの老後のためにできる限りの投資をする。その投資が数年、または数十年は実を結ばないとしてもだ。賢明な国々は国家安全保障についても同じことを効率的に行う」と語った。
ヤング氏は、米国の貿易パートナー上位15カ国のうち11カ国が米国の海外援助を受け取っていた国だとし、米国が「戦争に兵士を送るのを減らす」ことを望むなら、米政府は開発に取り組む国から必要な資金を奪うべきではないと主張した。
報告書は、強力な海外援助プログラムを維持しつつ、プログラムを合理化し、予算を節約することを提言している。
ミシェル・サミラス前USAID首席補佐官は、特定利益団体からの圧力があろうとも、規律ある意思決定こそが予算をどこに振り向けるべきかを決めるカギだ、と指摘した。
サミラス氏は「われわれがすべき物事の評価方法は、ある国のプログラムがその国のニーズに従って本当に実施されるようにすることだ。そして、これらのニーズは大使を通じて米政府に伝えられる必要があり、大使はその国における米国の目標が何であるかについて非常に明確でなければならない。もし何かが合わなければ、『ノー・サンキュー』と言う必要がある」と語った。
(7月26日付)
Any reorganization of U.S. foreign aid should focus on “fixing the plumbing” of international development programs rather than sharply cutting back government funding overall, according to a bipartisan report released this week.
A task force organized by the Center for Strategic and International Studies recommended preserving the U.S. Agency for International Development as an independent agency coordinating all U.S. foreign assistance, and not folding the agency into the State Department as some critics of current aid efforts have proposed.
The future of U.S. foreign aid efforts has been squarely in the spotlight since Donald Trump announced his “America first” policy on the campaign trail in April 2016.
The Trump administration’s fiscal 2018 budget request, the administration’s first blueprint submitted to Congress, called for State Department and foreign aid spending to be cut by 32 percent, or roughly $19 billion. Money for international peacekeeping, global health programs, educational and cultural exchanges, and sanitation, water and agricultural projects were reduced.
“It is not in the national interest to remove the development leg from the U.S. national security stool,” said the CSIS report. “Our friends seek our continued leadership, our adversaries fear it and Americans should demand it.”
With even Republicans on Capitol Hill vowing to restore at least some of the funding, Mr. Trump issued an executive order that requires all federal departments to submit plans to improve their “efficiency, effectiveness and accountability.”
The CSIS task force acknowledged that U.S. programs had several deficiencies but warned against shutting down the aid bureaucracy entirely.
State Department Deputy Secretary of State John Sullivan told the Senate Foreign Relations Committee this month that there was no predetermination to fold USAID into the State Department in any reorganization under Secretary of State Rex W. Tillerson.
U.S. development assistance overseas is in our national interest even if the benefits are not always evident in the short term, Sen. Todd Young said at a CSIS event Monday. The Indiana Republican served as co-chairman of the task force with Sen. Jeanne Shaheen, New Hampshire Democrat.
“Prudent moms and dads invest what they can toward their children’s college, and also toward their own retirements, even though those investments won’t bear fruit for years or even decades,” Mr. Young said. “Prudent nations do effectively the same thing when it comes to our national security.”
Eleven of the top 15 U.S. trade partners are former recipients of the country’s foreign assistance, he said, and if the U.S. wants “to send [its] troops to war less often,” then the government shouldn’t starve the development efforts of the resources they need.
The report offered several recommendations to streamline programs and save money while preserving a strong foreign aid program.
Michele Sumilas, a former USAID chief of staff, said disciplined decision-making – no matter the pressure from certain special interest groups – is key to deciding where the U.S. should devote its resources.
“I think that the way we should evaluate things is really to make sure that the programs in a country are led by country needs,” Ms. Sumilas said. “And those needs need to be translated to the U.S. government through the ambassador, and he/she needs to be very clear about what our objectives in that country [are]. And if something doesn’t fit, we need to say, ‘No thank you.'”
July 26, 2017