Illegal immigrants in D.C. fail written driver's test at 80% rate ワシントンで不法移民の8割が運転免許の筆記試験に失敗
Illegal immigrants in D.C. fail written driver’s test at 80% rate
Four out of five illegal immigrants seeking driver’s licenses under a new D.C. law have failed a written knowledge test – a rocky start to a program that in its first two months has issued 268 licenses, according to city officials.
The failure rate of 80 percent compares with a 58 percent failure rate for people seeking traditional driver’s licenses, the Department of Motor Vehicles told a D.C. Council committee. In addition, a check of the DMV website this week shows a massive backlog in appointments required to apply for the District’s “limited-purpose license.” The first available date for an illegal immigrant to get an appointment is in March, and more than 6,000 appointments are pending.
The implementation is frustrating some city officials, including the D.C. Council member who sponsored the legislation to get the program started.
“On the negative side of the ledger is how this is being managed and how the DMV is handling this and their inability to efficiently help people that are applying,” said Mary M. Cheh, Ward 3 Democrat and chairwoman of the Committee on Transportation and the Environment. Ms. Cheh provided statistics on the program that her committee received from the DMV.
The law, which took effect May 1, allows illegal immigrants to get licenses that allow them to drive and obtain auto insurance, but the cards can’t be used for federal identification purposes. The council passed the legislation last year, and Mayor Vincent C. Gray signed it into law in November.
The District joined 11 states in adopting such a measure and is not the only place that has had problems implementing the program.
After the law was enacted in Colorado last year, the DMV’s system became clogged with advanced requests, with 823 appointments reportedly scheduled the first day. Colorado has not officially started issuing limited-purpose licenses, but DMV officials estimate that they will have more than 40,000 applicants by the time the program begins Aug. 1.
In California, which will begin issuing the licenses Jan. 1, five facilities are being built to accommodate what is expected to be a huge demand. But six months ahead of implementation, officials are still mired in problems that include what documents immigrants should be required to provide, the design of the license and even whether the process is cost-prohibitive to applicants.
In Nevada, officials told the Las Vegas Review-Journal last month that demand had subsided after an early crush of applications. They said more than 16,000 people had received what they call “driver authorization cards” in the first six months of the program. That state has a failure rate of about 67 percent for the cards compared with a 57 percent rate for regular driver’s licenses.
In all of the states that have passed legislation granting licenses to illegal immigrants, the bills have been the subject of controversy. Opponents argue that such measures represent an unnecessary concession to people who are in the country illegally, and supporters say they promote public safety.
Steven A. Camarota, director of research at the Center for Immigration Studies, said no evidence shows that giving illegal immigrants driver’s licenses has improved public safety, especially given that many don’t make it past the written exam.
“You could argue that just studying for the test could make a better driver,” said Mr. Camarota, whose group favors a crackdown on immigration. “But these licenses could facilitate illegal activity such as getting a job or avoiding detention. Those who don’t pass the test could just keep on driving.”
July 14, 2014
ワシントンで不法移民の8割が運転免許の筆記試験に失敗
ワシントンの新法に基づいて運転免許を取ろうとした不法移民5人中4人が、筆記試験に落ちた。新法にとっては多難なスタートだ。施行後最初の2カ月で268の免許を発行した。市当局者が明らかにした。
不法移民の80%に対して、通常の運転免許の失敗率は58%であることを運転免許・車両登録局(DMV)が市議会委員会に伝えた。さらに、DMVのサイトを今週確認したところ、市の「限定目的免許」の申請に必要な予約が大量に未処理となっていることが分かった。不法移民の予約が次回可能になるのは3月であり、6000人が保留の状態にある。
同法の施行をめぐって市職員らはいらだっている。法案を提出し、この制度をスタートさせた市議会議員らも同様だ。
第3区の民主党市議会議員で運輸・環境委員長のメアリー・チェ氏は「問題となっているのは、予約をいかに管理し、DMVがどのように処理するかということ、申請者を効率よく案内することができていないことにある」と語った。チェ氏は運輸・環境委がDMVから受け取ったプログラムに関する数字を公開した。
5月1日に発効したこの法律は、不法移民に運転免許の取得を認めるもので、自動車の運転と自動車保険の取得を可能にしている。しかし、免許証と保険証は国内での身分証明として使用できない。市議会を昨年通過し、11月にグレイ市長が署名し成立した。
ワシントン以外にも11州がすでに同様の措置をとっているが、実施段階で問題に直面したのはワシントンだけではない。
コロラド州では昨年の法律成立後、DMVのシステムが先行予約でダウンし、823件の予約が初日に予定されていたことが報告されている。限定目的免許の正式な発行は始めていないが、DMV当局者は、プログラムが開始される8月1日までに4万件以上の申請があるとみている。
来年1月1日に免許の発行を始めるカリフォルニア州では、大量になるとみられる申請に対応するため五つの施設を建設している。しかし、実施まで半年になって職員らはまだ問題を抱えている。どのような書類の提出を求めるべきか、免許のデザイン、手続きの費用が高すぎないかなどすら明確にされていない。
ネバダ州当局者が先月、ラスベガス・レビュー・ジャーナルで明らかにしたところによると、申請は初期段階で殺到したが、その後減少した。州当局者によると、1万6千以上の人々がプログラム開始後半年で「運転許可カード」を取得した。同州の免許取得の失敗率は67%、通常の運転免許の場合は57%だ。
不法移民の運転免許取得を認める法案を通過させた州すべてで、この法案は議論の的となった。反対派は、米国に違法に滞在している人々に権限を与えすぎであり、不必要だと主張、支持派は、治安の改善につながると主張している。
移民研究センターのスティーブン・カマロタ調査部長は、不法移民が運転免許を取得すれば、治安が改善することを示す証拠はなく、筆記試験に落ちる申請者が多いことを見てもそれは分かると指摘した。
同センターは移民への取り締まりを支持しており、カマロタ氏は「試験のために勉強しさえすればいいドライバーになれるということはできるが、この免許が不法に仕事を得たり、拘束を免れたりするような行動を促進する可能性もある。試験に落ちても、運転する人はその後も運転する」と語った。
(7月14日付)










