一部の有権者がバイデン氏への投票を後悔 Poll finds some voters regret picking Biden after new revelations
ジョゼフ・バイデン次期米大統領(仮)を支持した有権者の一部は、既に後悔の念を抱いていることが、新たな世論調査で明らかになった。
保守系の「メディア・リサーチ・センター」(MRC)が委託して行われた世論調査によると、バイデン氏に投票した有権者の約17%がトランプ大統領だけでなくバイデン氏の経歴を知っていたら、投票していなかったと回答した。
バイデン離れの動きが最も顕著だったのは、同氏の息子ハンター氏が絡む疑わしい取引のことを選挙後に知った有権者だ。バイデン氏に投票した有権者の45%がハンター氏の取引のことを知らなかったと回答。9.4%がそのことを知っていたら、バイデン氏に投票していなかったと述べた。
「選挙を盗んだのは全国メディアだ」。MRC創設者のブレント・ボーゼル氏は、保守派活動家との電話会議でこう語った。「私に言わせれば、メディアは意図的な検閲でこれらのニュースを米国民に触れさせないようにして、トランプ氏から選挙を盗んだ。米国民がこれらのニュースを知っていたら、トランプ氏が再選されていたことは間違いない」
MRCはバイデン氏に投票した有権者の考え方を変えたニュースとして、ハンター氏の取引やバイデン氏の性的暴行疑惑、カマラ・ハリス次期副大統領(仮)が最も左寄りの上院議員と評価されたことなどを挙げた。一方、トランプ氏の評価を高めた項目も影響を与えた。トランプ氏の下で雇用が拡大したニュースや「ワープ・スピード作戦」と呼ばれるトランプ政権の新型コロナウイルスワクチン開発計画、トランプ政権が仲介した中東和平合意などがそうだ。
(MRCの調査では)有権者が世論調査官からバイデン氏のことを詳しく知らされた後の反応が調べられた。
元ホワイトハウス顧問のケリアン・コンウェイ氏が設立した「ポリング・カンパニー」は、アリゾナ、ジョージア、ミシガン、ネバダ、ノースカロライナ、ペンシルベニア、ウィスコンシンの各州でバイデン氏に投票したという有権者1750人にオンラインで調査を行った。
調査は11月9~18日に実施され、誤差は2.34%だった。
「フリーダム・ワークス」のアダム・ブランドン代表は、MRCの世論調査データについて、活動家たちが接戦州で体験した内容と一致すると主張した。
「MRCのデータは、われわれが現地で目の当たりにしたものだ。争点について話すことができれば、われわれの候補が勝つ」と、ブランドン氏は電話会議で語った。「争点について話すことができないと、われわれの候補が不利になる。米国は依然、中道・右派の国であり、進歩主義を支持していない。警察予算打ち切りも支持していない。バイデン、ハリス両氏の政策を支持していないことも確かだ」
今後の選挙を見据え、ボーゼル氏は保守派に対し、あらゆる方法で自分たちの話をするよう促すとともに、既存メディアはもはや頼れないと主張した。
「われわれが語り手にならなければならない。メディアを頼ることはできない」とボーゼル氏。「米国民に対して、こう語り、主張し続けるのだ。メディアを信用するなと。使いたくない表現だが、メディアはペテン師だと。彼らはペテン師だ。彼らがジャーナリスト、リポーターを名乗るのは、ジャーナリズムにつばを吐くようなものだ。彼らがジャーナリストでもリポーターでもないことは確かだ」
(11月25日付)
Some voters who supported presumptive President-elect Joseph R. Biden are already experiencing regret, according to a new poll.
Roughly 17% of Biden voters said they wouldn’t have voted for him if they had known about his record as well as that of President Trump, found the survey commissioned by the conservative Media Research Center.
The biggest movement away from Mr. Biden was among his voters who only after the election learned about shady business deals involving Mr. Biden’s son, Hunter. Forty-five percent of Biden voters said they didn’t know about Hunter Biden’s deals, and 9.4% said they would not have voted for the former vice president had they known.
“The national news media stole this election,” Media Research Center founder L. Brent Bozell III said on a conference call with conservative activists. “As far as I’m concerned, they stole it from President Trump by deliberately censoring and keeping from the American people those stories which had the American people known would have led to his reelection unquestionably.”
The Media Research Center said the stories that moved Mr. Biden’s voters included such issues as Hunter Biden’s business dealings, sexual misconduct allegations against Mr. Biden, and presumptive Vice Presidentelect Kamala Harris’ ranking as the most leftist senator. Items that reflected more positively on Mr. Trump also made an impact, including news about job growth under Mr. Trump, details about the Trump administration’s Operation Warp Speed to develop a coronavirus vaccine, and Middle East peace agreements brokered by the administration.
The voters’ reactions were gauged after they learned details about Mr. Biden from the pollsters.
The Polling Company, which was founded by former White House counselor Kellyanne Conway, surveyed 1,750 individuals online who self-identified as Biden voters in Arizona, Georgia, Michigan, Nevada, North Carolina, Pennsylvania and Wisconsin.
The survey was conducted Nov. 9-18 and the poll had a 2.34% margin of error.
FreedomWorks President Adam Brandon insisted that Mr. Bozell’s data matched the experience of his activists in battleground states. FreedomWorks is a free-market advocacy group.
“What Brent’s data shows, we saw on the ground. When you can talk issues, our candidates win,” Mr. Brandon said on the conference call. “When you do not talk issues, our candidates are at a disadvantage because this is still a center-right nation that doesn’t buy progressivism, and it doesn’t buy defund the police, and it certainly doesn’t buy the Harris-Biden agenda.”
Looking to future elections, Mr. Bozell urged conservatives to tell their stories however they can and to no longer rely on established news media.
“We have to become the storytellers. We cannot rely on the news media,” Mr. Bozell said. “We must continue telling, making the statement made to the American people: Do not trust these people. These people are, I don’t like using this word, they’re frauds. They’re frauds. When they call themselves journalists and reporters, they’re spitting on journalism. These are not journalists, they sure as hell aren’t reporters.”
November 25, 2020