思慮を欠く政策で高齢者が犠牲に Reckless policies expose seniors to COVID-19 death
公職者らの知恵の足りない政策のせいで、何千人もの高齢者が、感染症患者の同居者と密な接触を強いられて、命を落としている。野辺の送りの苦しみが過ぎ去った後、後に残された、悲しみに暮れる人たちは、彼らの愛する人たちは、あれより優れた保護を受けられなかったのはなぜだろうか、と思うに違いないが、その疑問を解いてもらう資格はあるだろう。
COVID-19と呼ばれる中国起源のウイルス、これは1月以来、世界中で、21万7000人以上を、そして、6万人近くの米国人を、殺したのだが、年齢の進んだ人たちにとっては特に、致死性のあるものであった。すでに健康に何らかの障害を持っている人の多い65歳から、それ以上の人たちが、疾病対策センター(CDC)の報告によると、全米のコロナウイルス死の80%近くを占めていたという。
全米のコロナウイルスの40%の発生中心地、ニューヨークでは、保健福祉省の役人が、早く手を打って、うわさによれば、州の救急病院のキャパシティーを高めるために、感染症患者を老弱者の世話をする介護施設に入れる計画を立てたという。
「現在のように保健面での世界的緊急事態が進行中の時にあっては、あらゆる国の保健施設は、病院から(老人介護ホームに)戻ろうとしている住民をできるだけ早く入所させなければならない。住民らは、退院するには、医学的見地から体調が安定していると考える病院の医師や、被指名者のお墨付きを基に、介護施設に向けて退院させるのが相当であると見なされるのである」と3月25日付の介護ホーム管理者に宛てた勧告書に書かれている。それに続いて、とどめの蹴りが入れられる。すなわち「住民が、COVID-19感染を確認されるか、疑われるかしたことだけを理由にして、介護施設への再入所や入所を拒まれることはないだろう。介護施設の方は、そこへの入所ないし再入所に先立って、医学的に体調が安定しているので、COVID-19のための検査を受ける必要はないというお墨付きをもらって病院に入るような住民を欲しがることは禁じられている」と。
ウイルスには太刀打ちできないと訴えるいろいろな機関は、しようと思えば患者を拒否できるかもしれないが、政策上、事なかれ主義でやれと、役人らにそそのかされて、職員らは引き受けてしまっているのだ。ウォール・ストリート・ジャーナル紙による3500人以上の患者がニューヨーク州の介護老人ホームで死んだという話は、驚くには当たらない。ニュージャージー州やカリフォルニア州も同様の危険な政策を採用していて、全国の老人ホームで死亡した住民が1万2000人近くいるというその人数の一翼を担っているのである。
コロナウイルス感染および死亡問題の渦中にある長期介護施設は、大都市圏のワシントンを含め、ほかのどこにおいても増えつつある。ワシントン・ポスト紙は、255カ所の地域の老人ホームで2000人以上の患者や職員がウイルスにかかっていると伝えている。死亡者の中には、近くのプリンスジョージ郡の34人とワシントンの15人が含まれている。
ABCニュースの調査によると、全米のCOVID-19死の20%もが、高齢者の施設で起こっているという。そして、高齢者の大量殺人は米国だけの現象ではない。欧州の全コロナウイルス死の半分もが、長期介護施設で起きており、このことを、世界保健機関(WHO)の指導的役人であるハンス・クルーゲ氏は、「想像を絶する人類の悲劇」と描写した。
ウイルスが雲消霧散し、緊急状態が緩んだ時、愛する者たちを失った市民らは、災害後の伝統的な立派なしきたりである、誰かを訴えるようなことをするだろうと期待されることもあり得る。法的措置は、被害の大きかったニューヨークやニュージャージー州のような州では徒労に終わる可能性がある。そういう所では、老人ホームが、感染症問題の処理における法的責任を問われたことがないからである。怠慢によって命を犠牲にすることは絶対に容認できるものではないが、セーフティーネットもなしに、パンデミック用の綱渡りネットに突然、押し出されている施設を罰することも受け入れられない。
思い返せば、脆弱(ぜいじゃく)な高齢者に、害あって益なしの政策の説明を行うべき人は選出されて議員になった連中である。そうすると、結局、今もなお法的正義を求めている米国人は、彼らの怒りの根源――中国に照準を合わせるべきだということになるのだ。
(4月29日付)
Thanks to unwise policies crafted by public officials, thousands of seniors have lost their lives when forced into close proximity with infected cohabitants. When the deadly scourge has passed, brokenhearted survivors will be owed an explanation of why their loved ones were not better protected.
The China-originated virus called COVID-19, which since January has killed more than 217,000 worldwide and close to 60,000 Americans, has been particularly lethal to individuals advanced in years. With many already health-compromised, those 65 and older have comprised close to 80 percent of all U.S. coronavirus deaths reported to the Centers for Disease Control and Prevention.
In New York, the epicenter where 40 percent of all U.S. coronavirus deaths have occurred, health department officials drew up a plan early on to place infected patients in nursing homes caring for the frail elderly, purportedly to free up the state’s acute-care hospital capacity.
“During this global health emergency, all NHs must comply with the expedited receipt of residents returning from hospitals to [nursing homes]. Residents are deemed appropriate for return to a NH upon a determination by the hospital physician or designee that the resident is medically stable for return,” reads a March 25 advisory to nursing home administrators. Then comes the lethal kicker: “No resident shall be denied re-admission or admission to the NH solely based on a confirmed or suspected diagnosis of COVID-19. NHs are prohibited from requiring a hospitalized resident who is determined medically stable to be tested for COVID-19 prior to admission or re-admission.”
Institutions pleading an inability to cope with the virus may refuse a patient, but the policy nudges staff members to err on the side of danger. It’s no wonder that more than 3,500 patients died from the virus in New York state nursing homes, according to The Wall Street Journal. New Jersey and California have adopted the same risky policy that has contributed to the nearly 12,000 residents who have perished in nursing homes across the nation.
Coronavirus infections and deaths amid long-term care facilities are mounting elsewhere as well, including the Washington, D.C. metropolitan area. More than 2,000 patients and staff members at 255 regional nursing homes have contracted the virus, reports The Washington Post. Among the fatalities are 34 patients in nearby Prince George’s County and 15 in the District.
All told, as many as 20 percent of all U.S. COVID-19 deaths have been suffered by institutions for the aged, according to an ABC News survey. And the carnage to the elder population is not just an American phenomenon. As many as half of all coronavirus deaths in Europe have occurred in long-term care facilities, something leading World Health Organization official Hans Kluge described as “an unimaginable human tragedy.”
When the virus dissipates and emergency conditions relax, citizens who have lost loved ones can be expected to engage in a venerable post-disaster tradition: suing somebody. Legal redress is likely to prove fruitless in states, including hard-hit New York and New Jersey, where nursing homes have been immunized from liability in their handling of the contagion. Negligence that costs lives is never acceptable, but neither is punishing institutions that have been suddenly pushed out on a pandemic high wire with no safety net.
It is elected officials who should explain their policies that, in retrospect, have done more harm to vulnerable seniors than good. Then finally, Americans still seeking justice should set their sights on the root source of their ire - China.
April 29, 2020