No keys to the factoryUAWに工場の鍵を渡してはいけない

No keys to the factory

Detroit lies in a shambles, in large part owing to the greed of the automobile unions. The United Auto Workers once helped autoworkers achieve the good life, but then brought the Motor City to ruin with unreasonable demands. Now it’s looking to move into the South to recover relevance.

Over the past four decades, the UAW has lost 75 percent of its membership. The union retained enough leverage through state laws to force executives at the“Big Three” – General Motors, Ford and Chrysler – to agree to union demands that were unsustainable. A typical abuse is the“job bank,”requiring the Big Three to pay union employees a full-time salary when they didn’t work. The inevitable collapse not only punished shareholders, but cost taxpayers tens of billions of bailout dollars.

Michigan took the lessons to heart and adopted a right-to-work law, which took effect in March, giving employees the freedom to decide whether to join a union. This was a clear signal to the UAW that they should find other car companies to pillage.

For 18 months, UAW organizers have been campaigning at a Volkswagen plant in Chattanooga, Tenn. Tennessee is a right-to-work state, unfriendly territory for unions, but Volkswagen has to deal with European Union regulations and German laws that give union bosses a loud say in how the company is run.

Under Germany’s“co-determination”statute, half of Volkswagen’s 20-member supervisory board represents the unions, the other half represents shareholders.

Those union representatives are boosting UAW organizing. Four Chattanooga employees cried foul in a complaint filed last week with the National Labor Relations Board, alleging that they’re being pushed into accepting the UAW.

Employees at Volkswagen were told that unless they give the unions a voice in the running of the company, as in Germany, the plant would not get additional car production and the jobs that go with it. Bernd Osterloh, one of the union board representatives, says,“Democracy does not end at the plant gates. This principle is not negotiable.”

Under U.S. labor law, VW can’t impose a German-style“works council” schemes on its own. The arrangement must be recognized through a U.S. trade union, such as the UAW, or else be considered a“company union,” which is against the law.

The UAW claims employee support, but its tactics suggest otherwise. Employees were told by UAW organizers that a signature on a union“card,”actually a call for a secret-ballot on whether to enable unionization, was a vote for unionizing. Others say UAW organizers handed out tickets for admission to an amusement park in exchange for signatures.

More than one-third of VW employees have signed petitions to keep the union out. They understand that the way to ruin the most successful part of America’s automotive industry is to give the UAW the keys to the factory.October 24, 2013

UAWに工場の鍵を渡してはいけない

 デトロイト市は、廃虚と化している。大部分は自動車労働組合の貪欲のせいである。かつては「全米自動車労働組合」(UAW)は自動車労働者が良い生活を達成する助けになったが、後に、自動車の都(デトロイトの別名)を法外な要求で破綻に至らせた。今、それは、その役割の重要性の回復を求めて(比較的組合形成率の低い)南部に移ろうとしている。

 過去40年間に、UAWは75%の組合員を失った。労組は、ゼネラルモーターズ、フォード、そしてクライスラーの「ビッグ・スリー」(三大自動車会社)の幹部らに維持不可能な組合の要求に同意するよう無理強いできるだけの十分な力を州法によって保持していた。典型的な非道なやり方は、ビッグ・スリーに組合員の従業員に、働いていない時の常勤並みの給料を支払うよう求めた「就職斡旋(あっせん)所」に見られる。必然的破綻は、株主に罰を与えただけでなく、救済金の形で数百億ドルを納税者に払わせたのである。

 ミシガン州は教訓を肝に銘じて、働く権利を守る法律を採り入れた。これは、3月に施行し、従業員に組合に入るか否かを決める自由を与えた。これは、UAWに対する、略奪したいなら、ほかの自動車会社を見つけるべきだという明らかなシグナルであった。

 1年半の間、UAWの組織者はテネシー州チャタヌーガのフォルクスワーゲンの工場で活動していた。テネシー州は働く権利を守る州で、組合とは不仲なテリトリーであるが、フォルクスワーゲンは、組合の幹部に会社の運営方法に関して大きな発言権を与えている欧州連合(EU)の規則やドイツの法律と折り合いを付けなければならない。

 ドイツの「労使共同決定」条項の下で、半数は、フォルクスワーゲン(VW)の20人の被雇用者から成る管理職委員会が組合を代表し、もう一方の半数は株主を代表する。

 その組合側の代表らはUAWの形成に力を入れている。しかし、4人のチャタヌーガの従業員は先週、全米労働関係委員会に出した訴状の中で違反を指摘し、自分たちはUAWを受け入れるように強要されていると主張した。

 フォルクスワーゲンの従業員は、ドイツにおける場合と同じように、会社経営に関して彼らが、組合に発言権を与えなければ、工場は、自動車の追加の生産と、それに伴う雇用増が得られないのだと告げられた。組合の管理職委員会の代表の1人、バーンド・オスターロー氏は「民主主義が工場の辺りで終わることはない。この原則には交渉の余地は無い」と言っている。

 米国の労働法の下では、VWは勝手にドイツ型の「労使協議会」方式を無理強いすることはできない。その手順はUAWのような米国の職種別労働組合を通じて認められなければならず、さもなければ、(上位組織のない)「企業内職種別組合」と見なされて、法律に違反する。

 UAWは従業員支援を主張するが、その戦術の思惑は別のところにある。従業員はUAWの組織者に、事実上、労働組合形成を可能にするかどうかに関する無記名投票への要求である組合「カード」への署名は、組合に加入するための一票なのだと告げられた。組織者らは、その署名と引き換えに遊園地の入場券を渡していたと言う者もいる。

 VWの従業員の3分の1以上が労働組合を締め出すための申立書に署名した。彼らには、米国の自動車産業の最も成功した地域を廃虚にするやり方は、UAWに工場への鍵を渡すことだということが分かっているのである。

(10月24日付)