オバマ政権時の教育指針で学校が荒廃 Obama policy blamed for chaos in schools that hurts minorities
オバマ政権は当時、学校にマイノリティー(少数派)の生徒へのしつけを緩和するよう命じたが、トランプ政権は、この命令を改めようとして、人種差別主義者だと非難されている。しかし、この命令によって、少数派を含む子供の日常がかえって難しくなり、学内の荒廃も進んだ。
リトルロックで教会による学童保育プログラムを行っているバージニア・ウォルデン・フォードさんに最近、驚くようなことがあった。学校が終わる前に、黒人の女子児童がおびえた様子で、教会を訪れ、学校に行かなかったと言ったのだ。
理由を聞くと、その前日、ほかの女子児童とけんかになったが、学校側はその女子児童からの攻撃を止めなかったため、またけんかを仕掛けられるのではないかと思い、怖かったからという。
「エドチョイス」理事のフォードさんは、「この児童はずっといじめられ続けていた。『カウンセラーや先生、親に相談しなさい』とアドバイスしたが、その日、この児童は私に、したけれどだめだったとはっきりと言った。学校は生徒を停学にしたくない。停学率を下げたいからだ」と話した。
同じような境遇にあるのは、この児童だけではなかった。教育省人権局は2014年に学内での差別解消を求める勧告「ディア・コリーグ」を出した。だが、この勧告によって停学、退学は大幅に減少したものの、学内は荒れ、危険ですらあると批判されている。
停学にならないようカウンセリングすることで、学校側は乱暴な児童を登校させることができたが、行儀の良い児童は、攻撃されることを恐れたり、規律の乱れた学校で勉強することを嫌がったりして、学校に来られなくなってしまっている。
フォードさんは3月12日、ヘリテージ財団のフォーラムで「これによって学内の雰囲気が変わり、安心が欲しい子供たち、本当に勉強がしたい子供たちの退学率が上がっている。子供たちは家にこもっている。それは、子供たちにとって安心して過ごせる場所ではなく、戦場だ。オバマ政権のこの方針以降、このようなことが起きている」と訴えた。
マンハッタン研究所のマックス・エデン研究員は、フィラデルフィアの公立学校が昨年12月に公表した分析を取り上げた。この分析では、不登校率が数年間、減少した後、急上昇し、「重大な非行と成績の低下」を伴ったと指摘されている。
エデン氏は昨年12月8日の米人権委員会での公聴会で「学校から刑務所へのルートを遮断しようとした結果、学内の雰囲気は破滅的なほどに悪化し、それどころか、危険にさらされていた生徒は、さらに大きな危険にさらされるようになっている。その証拠は山ほどある」と述べた。
しかし、オバマ政権時の方針を撤廃または縮小しようとすると、「修復的司法」の支持者らから差別主義だと非難を受ける。これは、学内の安全を確保するためのトランプ政権の構想への反発という形で見られたばかりだ。
ホワイトハウスは3月12日、「学校を安全にする」ための行動計画を公表した。先月、パークランドの学校で銃撃事件が起き死者が出たこと、デボス教育長官が委員長を務める連邦学校安全委員会が発足したことを受けた措置だ。
同委は、「オバマ政権の『校則見直し』の撤廃」など、12の「重要課題」について勧告を行うことを任務としているが、メディアからの非難が相次いでいる。
ワシントン・マンスリーに14日、「有色人の子供たちを追う共和党、民主党は反撃すべし」というナンシー・ルトルノーのコラムを掲載した。
(3月22日付)
The Trump administration is being accused of racism for targeting an Obama-era directive compelling schools to ease up on discipline for minority students - even though the policy has made life more difficult for kids, including minorities, stuck in increasingly unruly classrooms.
Ask Virginia Walden Ford, who runs a church-based after-school snack program in Little Rock. She was recently surprised when a young, fearful black girl turned up before the end of the school day and admitted she had skipped class.
Why? She had been involved in a fight the day before with another girl, but the school had refused to suspend her assailant, and she worried that the girl would try to pick a fight with her again.
“She had been continually bullied all year long,” recalled Ms. Ford, an EdChoice board member. “My advice was, ‘Talk to your counselor, teacher, parents,’ but she made it really, really clear to me that day that that’s not doing any good. Her school does not want to suspend students. They’re trying to keep the suspension rate down.”
The girl isn’t alone. Critics of the 2014 Dear Colleague - an advisory on non-discriminatory school discipline, issued by the Department of Education’s Office for Civil Rights - say the policy has been enormously successful in reducing suspensions and expulsions, but it’s also made schools more chaotic, even dangerous.
By replacing suspensions with counseling, the schools have in some cases kept rowdy students in class while pushing out well-behaved students who either fear being attacked or have given up on trying to learn in poorly disciplined classrooms.
“Those kind of things are changing the environment of the school so that kids who need to feel safe, kids who really, really want to learn, we’re seeing higher dropout rates,” said Ms. Ford, who spoke at a March 12 Heritage Foundation forum. “We’re seeing kids staying home. It’s a battleground for children instead of a safe haven for children. And we’ve seen it since the Obama administration policy.”
Manhattan Institute senior fellow Max Eden cited an analysis released in December by the Philadelphia public schools showing that truancy rates, after ticking down for years, have skyrocketed, along with “serious misbehavior and declining achievement.”
“Evidence is mounting that efforts to fight the school-to-prison pipeline is creating a school climate catastrophe and has if anything put at-risk students at greater risk,” said Mr. Eden at a Dec. 8 hearing of the U.S. Commission on Civil Rights.
Even so, efforts to dismantle or scale back the Obama-era policy have been met with accusations of racism from advocates of “restorative justice,” as evidenced most recently by the reaction to the Trump administration’s recent school-safety initiative.
The White House unveiled March 12 an immediate action plan to “secure our schools” after last month’s deadly Parkland school shooting as well as the formation of the Federal Commission on School Safety, chaired by Education Secretary Betsy DeVos.
The commission was charged with making recommendations on a dozen “areas of focus,” including “repeal of the Obama administration’s ‘Rethink School Discipline’ policies,” prompting a flurry of media criticism.
“When Republicans Go After Children of Color, Democrats Need to Fight Back,” said the Washington Monthly headline on a March 14 column by Nancy LeTourneau.
March 22, 2018