Hillary’s corporate backers have long history with Bill クリントン夫妻への支援を続ける企業
Hillary’s corporate backers have long history with Bill
When Hillary Rodham Clinton stepped in front of a podium this week to announce an initiative to train and hire unemployed young Americans, the background was plastered with familiar corporate logos, including JPMorgan Chase, Microsoft and Courtyard Marriott.
These are household names to many Americans, but to former President Bill Clinton and Mrs. Clinton, they are known as big-ticket entries in their personal checkbooks.
Long before getting behind Mrs. Clinton’s latest public service effort, all three companies enriched Mr. Clinton with six-figure speaking fees that turned the 1990s Arkansas middle-class family into millionaires on the strength of his gilded tongue. Some of the companies were also gracious sponsors to the former president’s Clinton Global Initiative foundation that provides him his day job in retirement from the White House.
The episode is the latest example of how the Clintons have intertwined their public service and private gain, often tapping the same sources for money that benefit them politically, personally and charitably. That exclusive club of philanthropic and corporate interests also likely will be at the top of the list of companies seeking favor should Mrs. Clinton run for and win the White House.
“One of the big problems in democracy is that these relationships are developed over long periods of time,” said Sheila Krumholz, executive director of the Center for Responsive Politics, noting that political dynasties such as the Clintons or Bushes often have long-term relationships with many people and corporate interests.
“The payoff may be far in the future,” she said. “That’s especially difficult for the press, researchers and ultimately the public to connect the dots.”
The sometimes thin line between national leaders and corporations often has been a cause of concern among watchdogs, especially after the Citizens United case and several other Supreme Court rulings that removed limits on contributions to political candidates’ campaigns.
Donations to a candidate’s personal charities, initiatives or private work are often more difficult to discern and track, but just as often are used to gain access to those who hold power in Washington.
The companies that are supporting Mrs. Clinton’s jobs push also have funded Mr. Clinton’s speaking tour. The former president spoke at a Microsoft event in Washington in July, 2010, garnering $175,000. In October 2012, he spoke to JPMorgan in New York for $200,000. In June 2013, Mr. Clinton traveled to Orlando, Fla., to address the general managers of various Marriott hotels, likely pulling in his average $200,000 speaking fee.
Presidential speakers often command high sums, but just how much usually isn’t disclosed. The public has a window into Mr. Clinton’s market value thanks to required disclosure forms filed by his wife while she served as a U.S. senator from New York and then secretary of state.
The companies also have funded the Clinton Foundation. Records show that Microsoft has donated $500,000 to $1 million. The group founded by the former head of Microsoft, the Bill and Melinda Gates Foundation, has been even more involved, contributing more than $25 million.
June 25, 2014
クリントン夫妻への支援を続ける企業
ヒラリー・クリントン夫人は今週、演壇に上がり、失業中の若者を訓練し、雇用するという構想を発表したが、その背景には、JPモルガン・チェース、マイクロソフト、カートヤード・マリオットなど見慣れた企業のロゴが張られていた。
これらは米国人にとってなじみのある名前だ。しかし、ビル・クリントン元大統領、ヒラリー・クリントン夫人にとっては、大口の資金提供者として知られている.。
クリントン夫人が最近のように公職に関与するようになるずっと前、これら3社は、クリントン氏に6桁の講演料を支払い、1990年代のアーカンソー州の中産階級家庭は、話がうまいがために富裕層に押し上げられた。これら企業の中には、大統領を引退したクリントン氏に職を提供しているクリントン・グローバル・イニシアチブ基金の大口スポンサーもある.。
このエピソードは、クリントン夫妻が公職と私的利益をいかにうまく結び付けているかをよく示している。政治、個人、慈善活動のための資金を同じところから得ることもよくある。クリントン夫人が大統領選に出馬し、当選すれば、慈善活動を行うこれら企業が、便宜を求める企業リストのトップに独占的に入れられることにもなりそうだ.。
センター・フォー・レスポンシブ・ポリティックス(CRP)事務局長のシーラ・クラムホルツ氏は「これらの関係が長い期間にわたって培われることは、民主主義が抱える大きな問題の一つだ」と語り、クリントン家やブッシュ家のような政治的支配層が個人や企業の利益と長期的に結び付くことはよくあると指摘した.。
「ずっと先になってつけを払うことになるかもしれない。全容を把握することは、マスコミにも研究者にも、つまりは一般国民にとって非常に困難だ」
国家的指導者と企業との弱いつながりが、監督機関の懸念材料になることもある。とりわけ、市民連合裁判などでの最高裁判決で、選挙運動への献金の上限が撤廃されてからは懸念が強まっている.。
候補者個人の慈善活動、取り組み、私的な活動への寄付金を見分け、追跡することはさらに困難であり、寄付金がワシントンの権力者らへ接近するために利用されることもよくある.。
クリントン夫人の雇用への取り組みを支えている企業は、クリントン氏の演説ツアーにも資金を提供している。クリントン氏は、2010年7月にワシントンで行われたマイクロソフトのイベントで演説し、17万5000㌦を得ている。2012年10月にニューヨークで行ったJPモルガンへの演説の報酬は20万㌦だった。クリントン氏が2013年6月にフロリダ州オーランドで、いくつかのマリオットホテルの支配人らに演説したときの講演料は、同氏の平均的講演料20万㌦だったようだ.。
大統領経験者の講演料は高額であることが多いが、正確な額はふつう、公開されない。国民がクリントン氏の市場価値を知ることができたのは、夫人が上院議員、国務長官を務めていた際に提出した文書の公開が要求されたためだ.。
企業はさらに、クリントン基金にも資金を提供している。記録によると、マイクロソフトは50万から100万㌦を寄付した。マイクロソフトの元トップが設立した、ビル・メリンダ・ゲイツ基金はさらに深く関与しており、寄付金額は250万㌦を超える。
(6月25日付)





