混乱生む反トランプのボイコット Branded as enemies: Anti-Trump business boycotts create confusion for consumers

 この調子でいくと、反トランプ大統領派が組織したボイコット運動に反しないようにするために、自分でバターを作り、ビールを醸造し、靴を作らなければならなくなるかもしれない。

 アマゾン、ザッポスで買い物をしてはいけない。ウォルマート、Kマートでの買い物もだめ。ミラー、クアーズのビールを飲んではならず、シーズの菓子を食べてはならない。メイシーズやT.J.マックスで服も買えない。

 ナスカー・レース、アルティメット・ファイティング・チャンピオンシップの試合は見られない。

 250以上の企業と製品が、民主党の標的になっている。政治への意識の非常に強い人でも覚えるのが大変なくらいだ。その上、#BoycottBudweiserや、ブライトバートが掲載しているボイコット、反ボイコット広告など親トランプ運動も散発的に起き、混乱を招いている。

 標的の数が非常に多く、それが、反トランプ運動がいずれ自壊するとアナリストが考える一つの根拠になっている。

 ノースウェスタン大学ケロッグ経営大学院のブレイデン・キング教授は、「親トランプ、反トランプ双方によってボイコットの標的とされた企業は非常に多く、ボイコットの効果を大幅に減じているようだ。この新たな動きは速いペースで進んでおり、これらが普通の人々の目に止まるかどうかは分からない」と指摘した。

 ブログ「オピニオネーター」の流行予測、ブランド戦略の専門家イルマ・ザンドル氏は、トランプ氏に触発されて起きたこのような広範なボイコット運動は、これまで見たことがないとしながら、影響が長続きする可能性は低いとみている。

 「普通に考えて、ボイコットは奏功しないとみている。メディアの注目を浴びると、人々は短期間、一部の製品を買ったり、使用したりすることをやめる。しかし、一般に嗜好(しこう)や行動を変えることはほとんどない。さらに、ボイコットやハッシュタグは、感情や間違った情報に基づいていることが多い。いずれ、詳細が明らかになってくるにつれて、立ち消えになっていく」

 ボイコットが失敗しても、シャノン・クルター氏の努力が足らないからではない。サンフランシスコのダブルノウン社の技術・メディア専門家クルター氏は昨年10月に「グラブ・ユア・ウオレット」キャンペーンを開始し、禁止されたブランドの表を定期的に更新し続けている。

 75社を標的にしたこのキャンペーンは、250のブランドを指定している民主的反トランプ連合と共に、ボイコット運動の中で最も注目されている。両者のリストの多くが重複している。

 クルター氏は電子メールで「トランプ氏に投票しなかった人々は経済的に大きな力を持っている。すぐにその力を生かす道徳的義務があると思っている」と述べた。

 敵のリストを作る取り組みは、トランプ氏にばかり向けられているわけではない。トランプ・ホテルなどが標的となっていることは当然だが、イバンカ・トランプさんの服飾・アクセサリーブランドや、トランプ氏が製作責任者を務めるNBCの「セレブリティー・アプレンティス」に広告を出している企業も対象となった。

(2月8日付)

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At this rate, you may need to churn your own butter, brew your own beer and cobble your own shoes to avoid violating the boycotts organized by opponents of President Trump.

Don’t shop online at Amazon or Zappos. But don’t buy goods at Wal-Mart or Kmart, either. Don’t drink Miller or Coors beer, and don’t eat See’s candies. Don’t buy clothes at Macy’s or T.J. Maxx.

And whatever you do, don’t watch NASCAR races or UFC fights.

More than 250 companies and products have landed in the Democratic crosshairs. That’s a lot for even the most politically motivated shopper to remember, especially as confusion arises with sporadic pro-Trump outbreaks such as #BoycottBudweiser and the ongoing Breitbart advertising boycott and counter-boycott.

Having too many targets is one reason some analysts predict the anti-Trump effort may be destined to collapse under its own weight.

“The sheer number of boycotts targeted against companies by both pro-Trump and anti-Trump activists would seem to significantly weaken the impact of any given boycott,” said Brayden King, a professor at Northwestern University’s Kellogg School of Management. “The news cycle is moving at such a rapid pace right now, it’s hard to know if they even register on the average person’s radar anymore.”

Irma Zandl, the Opinionator blog’s trend forecaster and branding specialist, described the widespread Trump-inspired consumer boycott as unprecedented in her experience, but she gave it little chance of making a lasting impact.

“As a rule, I have not seen boycotts work - they get lots of media attention and for some short period of time, people stop shopping, buying, using certain brands, but in general, people rarely change their preferences or behavior,” said Ms. Zandl. “Plus, boycotts and hashtags are so often based on emotion and misinformation. Eventually, as more details come out, it all fizzles out.”

If the boycotts flop, it won’t be for a lack of effort on Shannon Coulter’s part. A San Francisco technology and media specialist at DoubleKnown, she launched the Grab Your Wallet campaign in October and continues to update regularly her spreadsheet of verboten brands.

Her campaign targeting 75 companies has emerged as the most prominent of the boycott efforts, along with that of the Democratic Coalition Against Trump, which identifies 250 brands. The two lists contain significant overlap.

“Economically, the people who voted against Donald wield a lot of power, and we understand that we have a moral obligation to use that power right now,” Ms. Coulter said in an email.

It doesn’t take a fierce devotion to Mr. Trump to make the enemies’ list. Some companies are obvious targets, such as the Trump hotels, but included are stores that carry Ivanka Trump’s clothing and accessories line or businesses that have advertised on NBC’s “Celebrity Apprentice,” of which Mr. Trump is executive producer.

February 8, 2017